Drugi Czeski Kongres Kobiet w Pradze, w całości poświęcony kobietom w mediach. Tysiąc uczestniczek. Dyskusje w międzynarodowym towarzystwie.

Ciekawe wskazówki, jak to zmienić: w Niemczech kwoty płci w mediach z inicjatywy dziennikarek, w Danii tematy genderowe zgłaszają mężczyźni, w Estonii – feministyczny portal bombarduje media feministycznymi tematami, w Wielkiej Brytanii – dojrzałe, wiarygodne kobiety prowadzą programy. Najważniejszy wniosek? EDUKACJA! A następnie – SOLIDARNOŚĆ – bez niej nie poprawimy sytuacji. Łączmy więc siły i wspierajmy się nawzajem, także międzynarodowo!


Czeskie realia podobne do polskich: stereotypy w podejmowaniu decyzji programowych, seksizm, nierealne ideały piękna w reklamach, brak kobiet we władzach mediów, nierówne płace, eliminowanie z wizji kobiet po 35 roku życia. A poza tym bardzo mało kobiet pracuje w czeskich mediach – mniej niż 9% kobiet, w mediach informacyjnych – 7,5%